5 Apr 2010

Macarons マカロン

Hello, how are you?
The lovely easter holiday has nearly finished. I will go back to work tomorrow.
Before that, I made small macarons this evening!!
My best friend mentioned them on Twitter and it gave me the idea.

こんにちは。
楽しかったイースターホリデーも、もうすぐ終わりです。
明日からはまた仕事の日々かぁ~。
その前に!今夜はマカロンを作ってみました。そうです、ミニチュアの王道・マカロン(笑)です。
親友がTwitterで、マカロンのことを言っていたので、作ってみようかなと思いつきました。

It wasn't that hard to make the shapes but it was much harder to get them the right size.
I enjoyed mixing the pastel colours in clay which reminds me of spring.

マカロン自体の形を作るのはそんなに難しくは無いものの、同じ形をいくつも作るのがなかなか大変でしたよ。
それにしても、パステルカラーを使うと春らしくていいですね。

I had macaron just only once in my life. I'd like to have it again!
I don't know if I can buy macaron in the UK? (It's French sweets, isn't it?)

過去に一度だけ本物のマカロンを食べたことがあるのみです。また食べたいな~
イギリスでも売ってあるのかな?フランスのお菓子でしたよね??

3 comments:

  1. The are fabulous!You Must be able to get them in Britian... or you are just going o have to fly to Paris. Cheers CM

    ReplyDelete
  2. Hi,your macarons are so real and cute!I love your work!Miniregards from sunny Spain,Sonia.

    ReplyDelete
  3. My Realitty>
    I would like to go to Paris and want to try an original macaron there ;)

    Origami Jewellery>
    I haven't seen any in Southampton. (or maybe, I just don't know where is selling this) but I saw one shop is selling macaron in London today!

    TINK-SONIA>
    Thank you!!
    Macarons shape and colour make us happy!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Popular Posts